Welcome to my blog.Enjoy my blog while you're reading it. :)Folow | Dashboard
HAZIRAH JAYADI♥: // Kaum Hawa Pelengkap Hidup Kaum Adam //

Saturday 18 February 2012

// Kaum Hawa Pelengkap Hidup Kaum Adam //


Annyong haseyo!! Hai awak semua.Tiba-tiba kan,awak..Saya jadi rajen nak tulis hari ni.Tak tahu sebab ape.Awak semua sehat? Saya lapar lah awak.hahaha.Eh,awak.dua hari lepas kawan + saudara saya meninggal dunia.Awak semua sedekahkan Al-Fatihah buat arwah boleh takk?? Terima kasih awak semua.Saya sedih sangat sebab tak dapat balek.Saya nak tengok sangat masa sebelum arwah dikebumikan.Nanti,balek cuti.Saya nak ziarah kubur dia.Saya nak ajak abang saya ziarah kubur arwah.okayy lah awak,saya tak nak cerita panjang lebar tentang arwah.Sebak pulak.By the way,marilah kita sama-sama mendoakan agar roh arwah Habibah Binti Abdul Kadir tenang di sana.Saya sentiasa merindui arwah.Dan semoga arwah ditempatkan dalam kalangan orang-orang yang beriman.InsyAllah.Dan semoga keluarga arwah tabah menempuhi dugaan dari-Nya.

Back to the real title.Today,i would like to share with you all about Kaum Hawa.Tarik nafas dalam-dalam.then hembus.oh yeahh..tak cergaslah hari ne.sebab kaki saya sakit sangat.I need to make an appoinment with a doctor.Because,my leg sangat sakit.Nak pegi klas pun susah.And one more thing,kawan-kawan saya semua tanya pasal kaki saya.Haih !! kawan-kawan.By the way,i  really appreciate with your concern.Thank you so much sayangs.Orait.Nak sambung balek pasal Kaum Hawa pelengkap hidup Kaum Adam.
KETAHUILAH..
Allah dah anugerahkan dalam diri setiap perempuan sifat rahmah..sifat penyayang..Walaubagaimanapun kasarnya dia pada mata orang,tapi masih tertanam di dalam dadanya sifat penyayang..Bukankah perempuan dicipta dari tulang rusuk Adam yang bengkok..Dan bengkoknya itu bukan bermaksud satu kekurangan,tetapi sebenarnya satu penyempurnaan.Tulang rusuk yang bengkok tadi sifatnya sebagai pelindung..Melindungi organ-organ penting di dalam tubuh manusia seperti jantung dan paru-paru.Dalam erti kata lain,terciptanya seorang perempuan itu secara semulajadinya dua sifat tadi juga ada di dalam dirinya iaitu penyayang dan pelindung.Oleh sebab itulah perasaan perempuan itu halus.Kerana adanya dua sifat itu jugalah,maka seorang perempuan sanggup bersabar dalam menjaga dan melayan karenah anak-anak.Bersabar apabila hatinya digores atau dikecewakan oleh mereka.Yang mana  tak mampu dilakukan oleh seorang lelaki.Sebenarnya bengkok atau tidaknya seorang lelaki atau perempuan bergantung kepada iman dan akhlaknya.Orang lelaki kalau tidak berusaha untuk membuang sifat-sifat yang terkeji di dalamnya pun akan bengkok juga,malah lebih bengkok daripada orang perempuan yang ada usaha membaiki dirinya.Perempuan kasar tingkah lakunya dan pernah juga tidak layak untuk lelaki yang faham agama,lantas berusaha memperbaiki dirinya.Dia sedar yang dia bukan lahir dalam keluarga yang kuat latar belakang agamanya.Justeru,dia berusaha keras untuk menjadi perempuan yang baik. Dan pastinya dengan caranya tersendiri.Dalam diam,berharap satu hari nanti dia juga akan menjadi bidadari syurga untuk lelaki yang mampu melihatnya sebagai bidadari.
BIDADARI DENGAN CARA DAN GAYANYA YANG TERSENDIRI.


I miss you so much,yen.My sincere prayers always be with you,yen.I always love you even though you can't love me back like before.Honestly, I still waiting for you dear.Sincerely,you always my sweetheart..



Thank You sebab sudi baca entry saya yang tak seberape ni.Kalau nak like dipersilakan

No comments:

Post a Comment

This Blog is Protected. Copyright 2012